torsdag 26 april 2012

Flisans osynliga häst

Tänk att få en egen häst. En häst som finns där för en när ens vänner sviker. En häst som nosar i ens jackfickor efter något gott. En häst som gör en lyckig.

Felicia Sánchez-Kvist, som kallas Flisan, har ingen lätt höst. Bästa vännen Ninna överger henne och killarna i sexan är elaka mot henne. Grabbarna samlas vid den nedlagda smedjan och ser tuffa ut med sina cyklar som har fjädringar och massa växlar.

När allt ser dystert ut, så träffar hon någon som får allt att ljusna. Manolito! Det är hästen som hon ser en höstkväll. Han är kolsvart och har en vit stjärna i pannan. Han är Flisans egna stjärna, synd att det bara är hon som kan se honom...

 
Flisans osynliga häst är del 1 i serien om Flisans äventyr med sin osynliga vän, Manolito.


Jag läste dessa böcker när jag var lite mindre, och jag älskade dom. Jag har aldrig vart den här "typiska hästtjejen" men dessa böcker var något som gjorde mig mer intresserad av hästar. En till serie som jag gillade från författaren Pia Hagmar var Dalslandsdeckarna.

                                                                             
Har du läst någon bok från Pia Hagmar?

Vilken är din favoritbok?
Gillar du hästböcker eller kanske spännande deckare?
Skriv i kommentarerna om vad du har fastnat för!
// Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar