måndag 3 oktober 2011

Tusen gånger starkare

Gör som Julia läs Tusen gånger starkare den är jättebra!

Detta är min skola. Och detta är skolgården och där, där! är jag. Det verkar säkert tråkigt att va jag. Jag märks inte utåt men inåt märks jag jättemycket. Jag märker i alla fall av mig hela tiden. Men egentligen har inte denna historien börjat än. Men innan jag berättar mer om mig själv så tänkte jag berätta lite om min omgivning. Ser ni det där gänget där borta en liten bit ifrån oss? Det där är Mimi pop-prinsessan i gruppen. Det viktigaste för henne är att vara sexig. Om hon inte va "sexig" så skulle hon kanske inte vara nåt i hennes fall. Och dom där tre killarna i hörnet är nu de tuffaste i klassen. Det är de som bestämmer om man duger. Då undrar ni säkert hur de dömer. jo! De skickar en siffra mellan 1-10 i ett "meddelande".
Men nu är allt som vanligt! Nu är det så himla vanligt som det kan va. Men några dagar senare kommer en blond tjej in på skolgården. Senare när det ringde in så fick vi reda på att det var vår nya klasskamrat Saga.
Efter några dagar har alla tjejerna samlats i en stor grupp. Allt hade förändrats. Vi var liksom... Vad ska man säga? Vi har blivit fiender med alla, precis alla. Speciellt killarna i klassen och lärarna.
Då undrar nu hur det kunde hända. Jo, magistern "Ole" hade gett Saga ett uppdrag att hon skulle få oss i klassen att ta mer plats. Men desto mer tiden gick desto värre blev det. Inte ens Saga orkade mer och sen så blev alla emot henne. En gång när det var bråk så gick Saga bara därifrån. Men då sa jag till Sigen. Hon har rätt, du är en hycklare. Alla vet att Saga har rätt!
Jag sprang efter Saga och sa: Jag är inte som de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar