måndag 10 oktober 2011

Ingen ser dig

Om du vill läsa en bra och spännande bok så tycker Tilda att du ska läsa: Ingen ser dig
Mira måste åka på ett slags läger: överlevnadshajk
Egentligen ville hon följt med till kompisens sommarstuga men det gick inte.
När de ska åka iväg kommer fritidsledaren och hämtar dem på en plast där de bestämt att de skall mötas. Det är andra barn med, Isabelle, Sammi och Fredrik.
Nu är vi framme, vi sätter upp tältet och så försöker vi sova. Då säger våran fritidslärare Kenneth att han ska gå en sväng. Jag vill inte att han ska gå frö igår när vi fick ringa hem till våra föräldrar råkade jag se ett meddelande till Kenneth:
Gör det inte! Stanna där du är, annars kommer du att ångra dig!
Jag vågade ju inte säga till kenneth att jag hade tjuvläst hans sms! På morgonen när jag vaknade så hade Kenneth inte kommit tillbaka. Vi alla blev misstänksamma. Den här resan som skulle vara rolig blev mer och mer lik en mardröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar