tisdag 19 juni 2012

Tusen gånger starkare

Julia har läst Tusen gånger starkare av Christina Herrström

Detta är min skola. Och detta är skolgården och där, där är jag. Det verkar säkert tråkigt att vara jag. Jag märks inte utåt men inåt märks jag jättemycket. Jag märker i alla fall av mig hela tiden. Men egentligen har inte denna historien börjat än. Men innan berättar mer om mig själv. Så tänkte jag berätta lite om min omgivning. Ser ni det där gänget där borta, liten bit från oss? Det är Mimmi, popprinsessan i gruppen. Det viktigaste för henne är att vara sexig. Om hon inte var "sexig" så skulle hon kanske inte vara nåt i hennes fall. Och dom där 3 killarna i hörnet är dom tuffaste i klassen. Det är dom som bestämmer om man duger. Då undrar ni säkert hur dom dömer. Jo! Dom skickar en siffra mellan 1-10 i ett "meddelande".

Men nu är allt som vanligt! Nu är det så himla vanligt som det kan vara. Men några dagar senare kommer en blond tjej rakt in i skolgården. Senare när det ringde in, så fick vi reda på att det var vår nya klasskamrat! Saga Regn. Efter några dagar har alla tjejerna samlats i en stor grupp. Allt hade förändrats. Vi var liksom vad ska man säga, vi har blivit fiender med alla, precis alla. Speciellt killarna i klassen och lärarna. Då undrar ni hur det kunde hända. Jo magistern Olle hade gett Saga ett uppdrag att hon skulle få oss i klassen att ta mer plats.

Men desto mer tiden gick desto värre blev det, till och med orkade inte Saga mer, sen så blev alla emot henne. Nu orkar hon inte så hon gick därifrån. Men då sa jag, Signe - Hon har rätt. Du är en hycklare. Alla vet att Saga har rätt skrek, Signe, Jag, och sprang efter Saga! När jag kom fram så sa jag: Jag är inte som dom andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar